Her ser du informasjon om eit møte i Fagutvalet for helse og sosial.
 
Clear
     
 

Møte i Fagutvalet for helse og sosial den 26.08.2021

Fagutvalet for helse og sosial
26.08.2021 18:00 - 21:15
Utval:Fagutvalet for helse og sosial
Dato:26.08.2021 18:00 - 21:15
Møtestad:Sula rådhus
Status:Vedtak er påført møtet
Sakskart:Innkalling - Fagutvalet for helse og sosial - 26.08.2021 - samlefil (Hoveddokument) Tilleggsinnkalling - Fagutvalet for helse og sosial - 26.08.2021 (Hoveddokument)

Saksliste

  • Godkjenning av møtebok nr. 4/21 Hoveddokument 468KB
    Brevdato: 30.06.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunalsjef helse og sosial
    Sakshandsamar: Kjetil Fylling

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Møteprotokollen vert godkjent med følgande retting av frammøte:
    Trygve Holm, AP
    Eln Elise Eddie Stamnæss, SUL
    Terje Måseidvåg, H
    Maria Elizabeth Marthinussen, H
    Therese Nesseth, AP
    Geir Arne Aamås, Frp, Vara for Kåre Gunnar Molvær
    Henry A. Strifeldt, Frp, Vara for Kamilla Stadsnes



    Behandling

    Kommunalsjefen bemerka at det var feil i frammøteregistreringa i denne protokollen. Ordførar møtte ikkje og varafolk var ikkje komt med.

    Rett frammøte var slik:

    Trygve Holm, AP
    Eln Elise Eddie Stamnæss, SUL
    Terje Måseidvåg, H
    Maria Elizabeth Marthinussen, H
    Therese Nesseth, AP
    Geir Arne Aamås, Frp, Vara for Kåre Gunnar Molvær
    Henry A. Strifeldt, Frp, Vara for Kamilla Stadsnes

    Kommunedirektøren si innstilling vart samrøystes vedtatt med rettinga.

  • Arbeidsutval for berekraftig økonomi og tenester - rapportering Oppvekst, Helse og sosial Hoveddokument 2MB
    Brevdato: 10.06.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Frode Elias Synnes

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Sula kommunestyre ber kommunedirektør:

    • styre etter mål om at vikarbruken gjennom eit år skal ligge under gjennomsnittet for dei fem siste åra.
    • styre etter mål om at den gjennomsnittlege stillingsstorleiken innan helse og sosial i Sula kommune skal liggje 10 % over den gjennomsnittlege stillingsstorleiken på nasjonalt nivå.
    • styre etter mål om at gjennomsnittleg turnover i Sula kommune (tilsette som sluttar) skal vere 4 % eller mindre.
    • utrede framtidig muleg drift av kjøkkenet – i privat eller offentleg regi – på noverande eller annan lokasjon, jf at det kommunale kjøkkenet har sprengt kapasitet.
    • leggje fram ei sak der ein ser på mulegheitene for å «avvikle uhensiktsmessige driftseiningar», ref. Agenda Kaupang-rapporten.
    • vurdere framtida til Fiskerstrand skule: utredning av om ein skal avhende eller bruke den til å dekke interne behov.
    • ARBØT er ikkje einige om framtida for Måseide skule. Denne må bli sett i samanheng med behovet for andre kommunale eigedomar og deira bruk.
    • leggje fram sak som vurderer korleis vi for framtida skal klare å bygge strategisk for framtida slik at det gir rasjonell og rimeleg drift, tilstrekkeleg tenestenivå og gjerne samlokalisert med mange ulike funksjonar (helse, lege, kultur osb), nært kollektivtrasé i Langevåg. Men investering må gi innsparingar i drifta for å gi økonomisk gevinst.
    • leggje fram eit forslag til tenleg planhierarki der ein får strategisk langtidsbudsjettering med eit perspektiv på 10 – 12 år (for at økonomisk planverktøy kan ta høgd for endring i utvikling av befolkingssamansetnad, skatteinngang m.m.) og samtidig får skissert konkrete tiltak i eit 4-års perspektiv.
    • «bygge inn» ein auka risiko for skatteinngang i budsjettet – ikkje for å auke driftsutgiftene, men for å kunne investere strategisk smart for å minimere komande driftsutgifter eller at vi kan klare å drifte på ein meir rasjonell måte.

    Sula kommunestyre må sjå på kva strukturelle grep vi må ta for å bevege oss i rett retning, altså tiltak som bidreg til ei meir kostnadseffektiv drift.

    Sulakommunestyre vedtar at det skal lages en helhetlig plan for Sula Kommune sine fremtidige behov for areal- og bygningsmasse før noen kommunale eiendommer avhendes.
    Denne helhetlige planen skal objektivt inkludere behovet for hele Sula kommune.

    Kommunestyret vedtar slik endring i kulepunkt 2:

    ... styre etter mål om at den gjennomsnittlege stillingsstorleiken innan helse og sosial i Sula kommune bør liggje 10 % over den gjennomsnittlege stillingsstorleiken for helse- og sosialtenester på nasjonalt nivå.



    Behandling

    Fagutvalet drøfta saka og vedtok samrøystes følgande tillegg til innstillinga:

    "Sulakommunestyre vedtar at det skal lages en helhetlig plan for Sula Kommune sine fremtidige behov for areal- og bygningsmasse før noen kommunale eiendommer avhendes.
    Denne helhetlige planen skal objektivt inkludere behovet for hele Sula kommune.

    Kommunestyret vedtar slik endring i kulepunkt 2 i innstillinga:

    "styre etter mål om at den gjennomsnittlege stillingsstorleiken innan helse og sosial i Sula kommune bør liggje 10 % over den gjennomsnittlege stillingsstorleiken for helse- og sosialtenester på nasjonalt nivå."

  • Budsjettkontroll tom juli Hoveddokument 871KB

    027/21 - 21/18496 - Budsjettkontroll tom juli

    Journaldato: 12.08.2022  1 dokument
    Brevdato: 18.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunalsjef helse og sosial
    Sakshandsamar: Kjetil Fylling

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Budsjettkontrollen viser samme forbruksmønster som tidlegare budsjettkontrollar i år. Fagutvalet viser derfor til sitt vedtak HS-021/21:
    "Fagutvalet for helse- og sosial i Sula kommune viser til tidlegare budsjettkontrollar og vedtak i høve dei. Det samme forbruksmønsteret viser seg. Sektoren samla går mot eit stort meirforbruk. Vanskeleg å lage prognose, men utan kompensasjon for koronarelaterte meirutgifter kan det bli kr 15 - 18 million ved årsslutt. Ein legg då til grunn pandemidrift året ut.

    Det er hovudsakleg to årsaker til det: 1) Meirforbruk knytt til korona og 2) Driftssituasjonen i BUA som har fleire dyre lovpålagde tiltak som manglar finansiering. Om meirforbruket knytt til pandemien vert kompensert ved neste tertialrapport, vil meirforbruket bli redusert tilsvarande. De t vil då hovudsakleg vere meirforbruket i BUA som skaper negativt driftsresultatet for sektoren. Det må òg takast med i resultatvurderinga høgre refusjonar for ressurskrevjande brukarar som ikkje vert ført i sektorbudsjettet, men på kommunestyret sitt ansv arsområde."

    Fagutvalet kjem attende med grundigare budsjettkontroll i neste møte i samband med budsjettkontroll for 2 tertial.



    Behandling

    Fagutvalet vedtok samrøystes følgande:

    "Budsjettkontrollen viser samme forbruksmønster som tidlegare budsjettkontrollar i år. Fagutvalet viser derfor til sitt vedtak HS-021/21:
    Fagutvalet for helse- og sosial i Sula kommune viser til tidlegare budsjettkontrollar og vedtak i høve dei. Det samme forbruksmønsteret viser seg. Sektoren samla går mot eit stort meirforbruk. Vanskeleg å lage prognose, men utan kompensasjon for koronarelaterte meirutgifter kan det bli kr 15 - 18 million ved årsslutt. Ein legg då til grunn pandemidrift året ut.

    Det er hovudsakleg to årsaker til det: 1) Meirforbruk knytt til korona og 2) Driftssituasjonen i BUA som har fleire dyre lovpålagde tiltak som manglar finansiering. Om meirforbruket knytt til pandemien vert kompensert ved neste tertialrapport, vil meirforbruket bli redusert tilsvarande. De t vil då hovudsakleg vere meirforbruket i BUA som skaper negativt driftsresultatet for sektoren. Det må òg takast med i resultatvurderinga høgre refusjonar for ressurskrevjande brukarar som ikkje vert ført i sektorbudsjettet, men på kommunestyret sitt ansv arsområde.

    Fagutvalet kjem attende med grundigare budsjettkontroll i neste møte i samband med budsjettkontroll for 2 tertial.»

  • Deltaking - mobilisering av seniorressursen Hoveddokument 593KB
    Brevdato: 01.06.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Jarl Anders Moe

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Sula kommune si deltaking i prosjektet «mobilisering av seniorressursen» vert tatt til vitande.



    Behandling

    Innstillinga samrøystes vedtatt

  • Helseplattformen AS, utløysing av opsjon Hoveddokument 2MB
    Brevdato: 12.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Kommunalsjef helse og sosial
    Sakshandsamar: Kjetil Fylling

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Kommunedirektøren si innstilling:
    Sula kommunestyre vedtar å løyse ut sin opsjon om å kjøpe seg inn i Helseplattformen AS.

    Ordførar får fullmakt til å signere naudsynte avtalar om deltaking iHelseplattformen AS, her underAvropsavtale, Samarbeidsavtalen og Aksjonæravtale.

    Sula kommune sin eingongs investeringskostnad skal finansierast med låneopptak.Kjøp av aksjar skal finansierast ved bruk av kapitalfond.

    Kommunedirektørenskal justere tidlegare avsetningar og fordele kostnadene mellom investering og drift i gjeldande økonomiplan tilsvarande framdrift med oppstart i PD3 (2023).



    Behandling

    Innstillinga samrøystes vedtatt

  • Søknad om tildeling av fast skjenkeløyve Hoveddokument 595KB
    Brevdato: 07.07.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Gunnar Trones

    Dokumenter

     

    Vedtak

    1. Sula kommunestyre vedtar å tildele Ragnhilds Catering  (org.nr: 880012452) fast skjenkeløyve for alkoholhaldig drikk i varegruppe 1, 2 og 3, for skjenkestaden Ragnhilds Catering med adresse Stadsnesveien 13a.
    2. Skjenkeløyvet gjeld for serveringsstaden/publikumsområdet i første etasje, samt for innebygd uteområde mot sør og vest. Skjenking av varegruppe 3 på innebygd uteområde kan berre skje når portane mot Vågstorget er stengde.  
    3. Vedtaket gjeld med verknad frå 24.09.21.  
    4. Løyvet må utøvast i samsvar med reglane i alkohollova med tilhøyrande forskrifter, og innafor kommunen sine retningslinjer for sals- og skjenkeløyver, jf. kap 5 I rusmiddelplanen.
    5. Løyvehavar plikter elles å gjere seg kjent med prikktildelingssystemet i alkoholforskrifta §§ 10-1 – 10-6.
    6. Før utgangen av februar kvart år skal løyvehavar oversende stadfesta oppgåve frå revisor eller forretningsførar på fjorårets omsetning av alkoholhaldig drikk i liter, spesifisert på dei tre alkoholgruppene.  Løyvegebyret vil bli berekna på grunnlag av alkoholomsetninga, og etter gjeldande sats i medhald av alkoholforskrifta.
    7. Ragnhild Brandal f: 04.07.66 godkjennast som styrar for løyvet.
      Bård Bendiksen f: 13.05.66 godkjennast som avløysar for styrar.

    Int. kto løyvegebyr:  16220.30130.242

    Lovheimel: Lov av 02. juni 1989 nr 27 om omsetning av alkoholholdig drikk m.v.



    Behandling

    Innstillinga vedtatt med 6 mot ei røyst.
    Elin Kilvik Skeide, røysta i mot.

  • Referatsaker Hoveddokument 472KB

    031/21 - 21/18643 - Referatsaker

    Journaldato: 20.08.2021  1 dokument
    Brevdato: 20.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Randi Sjøli Brandal

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Vedkomande RS 016/21 og RS 017/21.

    Helse og sosial utvalget ber om at kommunaldirektøren setter dette opp som sak i kommunestyret og redegjør for det som har skjedd og hva som er planen for å unngå dette fremover.

    Fagutvalet tok dei øvrige meldingane til vitande.



    Behandling

    Fagutvalet handsama RS 016/21 og RS 017/21.

    Ranveig Bremnes vart kjent ugild då ho er styreleiar i Sundeleirvåg borettslag og gikk i frå.

    Fagutvalet drøfta deretter innhaldet i meldingane RS 016/21 og RS 017/21. og vedtok samrøystes følgande (6 voterande):

    "Helse og sosial utvalget ber om at kommunaldirektøren setter dette opp som sak i kommunestyret og redegjør for det som har skjedd og hva som er planen for å unngå dette fremover."

  • Høring - Endringer alkoholloven og alkoholforskriften – Innføring av fleksibilitet i grensen for alkoholinnhold Hoveddokument 147KB
    Brevdato: 25.06.2021
    Dokumenttype: Innkomande dokument
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Gunnar Trones

    Dokumenter

     
  • Vedrørende Sunde-Leirvåg borettslag Hoveddokument 4MB

    016/21 - 21/17085 - Vedrørende Sunde-Leirvåg borettslag

    Journaldato: 12.07.2021  Avsendar(ar): Advokatfirmaet Øverbø Gjørtz AS   
    1 dokument
    Brevdato: 07.07.2021
    Dokumenttype: Innkomande dokument
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Gunnar Trones

    Dokumenter

     
  • Svar - Vedrørende Sunde-Leirvåg borettslag Hoveddokument 425KB

    017/21 - 21/17186 - Svar - Vedrørende Sunde-Leirvåg borettslag

    Journaldato: 20.07.2021  Sendt til: Advokatfirmaet Øverbø Gjørtz AS   
    1 dokument
    Brevdato: 14.07.2021
    Dokumenttype: Utgåande dokument
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Gunnar Trones

    Dokumenter

     
  • Helse- og omsorgsplan 2021-2025 - endeleg handsaming Hoveddokument 813KB
    Brevdato: 19.08.2021
    Dokumenttype: Saksframlegg
    Ansvarlig enhet: Organisasjon og utvikling
    Sakshandsamar: Jarl Anders Moe

    Dokumenter

     

    Vedtak

    Kommunedirektøren si innstilling:
    1. Sula kommunestyre godkjenner Helse- og omsorgsplan 2021-2025. Meistring og tryggleik gjennom førebygging, rehabilitering og omsorg., slik den ligg føre.

    2. Føreslegne tiltak i planen er førande for vidare utvikling av tenestene, men ikkje økonomisk bindande. Kostnadskrevjande tiltak må vurderast i samanheng med budsjett og økonomiplan, eller fremjast i eigne saker.

    3. Sula har i dag ei helse- og sosialteneste som  driv rimeleg og er effektiv. Sektoren slit med aukande underfinansiering. Mange av bygga er arealknappe og lite eigna til dagens drift. Dette er vel kjent og også omtalt i Agenda Kaupang AS si tenesteanalyse frå 2018.
    Befolkningframskrivingane varslar ein sterk vekst i dei eldste aldersgruppene komande tiår som vil skape ein auke i utgiftsbehov på  20%. Denne utgiftsveksten kan påverkast (reduserast) ved å investere klokt og organisere oss godt, slik at vi kan drifte effektivt med tilstrekkeleg kvalitet. Skal vi holde oss unna ROBEK, må vi snarast gjere vedtak og kome i gang med planlegging.
    Kommunestyret viser til planen kap 3.9 og tiltaket om å "Legge fram eigen plan for byggstruktur i helse og omsorg med 10 - 20 - års perspektiv" .
    Kommunestyret ber om at dette arbeidet vert prioritert."



    Behandling

    Seniorrådgjevar Jarl Anders Moe, som har vore redaktør og sekretær for planprosessen orienterte kort om planen og høyrings-uttalane.

    Fagutvalet drøfta saka og vedtok samrøystes følgande tillegg til innstillinga:

    "Sula har i dag ei helse- og sosialteneste som  driv rimeleg og er effektiv. Sektoren slit med aukande underfinansiering. Mange av bygga er arealknappe og lite eigna til dagens drift. Dette er vel kjent og også omtalt i Agenda Kaupang AS si tenesteanalyse frå 2018.

    Befolkningframskrivingane varslar ein sterk vekst i dei eldste aldersgruppene komande tiår som vil skape ein auke i utgiftsbehov på  20%. Denne utgiftsveksten kan påverkast (reduserast) ved å investere klokt og organisere oss godt, slik at vi kan drifte effektivt med tilstrekkeleg kvalitet. Skal vi holde oss unna ROBEK, må vi snarast gjere vedtak og kome i gang med planlegging.
    Kommunestyret viser til planen kap 3.9 og tiltaket om å "Legge fram eigen plan for byggstruktur i helse og omsorg med 10 - 20 - års perspektiv" . Kommunestyret ber om at dette arbeidet vert prioritert."

    Kommunedirektøren si innstilling med tillegget, vart deretter samrøystes vedtatt.

Frammøte

Frammøte
PolitikarPartiMedlemstypeMobilE-Post
Trygve HolmArbeiderpartietLeiar977 67 974trygve.holm@sula.kommune.no
Eln Elise Eddie StamnæssSulalistaNestleiar92811002Eln.Stamnaess@sula.kommune.no
Kåre Gunnar MolværFremskrittspartietMedlem481 08 282kare.gunnar.molvaer@sula.kommune.no
Kamilla StadsnesFremskrittspartietMedlem416 97 264kamilla.stadsnes@sula.kommune.no
Terje MåseidvågHøgreMedlem950 06 060terje.maseidvag@sula.kommune.no
Elin Kilvik SkeideKristeleg FolkepartiVaramedlem918 37 287elin.kilvik.skeide@sula.kommune.no
Ranveig BremnesSulalistaVaramedlem93 22 56 79Ranveig.Bremnes@gmail.com
Jim Arve Røssevoll (Forfall) ArbeiderpartietOrdførarjim.arve.rossevoll@sula.kommune.no
Therese N. Nesseth (Forfall) ArbeiderpartietMedlem47316717therese.nesseth@sula.kommune.no
Maria Elizabeth Marthinussen (Forfall) HøgreMedlem45410091maria.elizabeth.marthinussen@sula.kommune.no