Sula kommune må ha gode tenester som barn/unge og familiar skal ha tilgang til, og som skal kunne gje ekstra støtte i periodar då dei treng det. Dette føreset at tilsette har høg fagkompetanse, utviklar denne kontinuerleg, er fleksible og kan samarbeide og samordne innsatsen sin. Kompleksitet i utfordringane gjer at behovet for tverrfagleg samarbeid og kompetanse blir viktig, for å finne gode løysingar, utnytte ressursane godt og for å få større grad av samanheng.
Kultur – og oppvekstsektoren skal gi barn og unge kompetanse og ferdigheiter, slik at dei kan meistre livet og kunne delta i arbeid og fellesskap i samfunnet. Vi må derfor ha gode universelle tenester, som alle barn og unge skal ha tilgang til, og kunne gi ekstra støtte til dei som treng det, i kortare eller lengre periodar av livet. Dette forutsett at vi har tilsette med høy fagkompetanse, er i kontinuerleg utvikling, er fleksible og har evne og vilje til samarbeid og samordning. I møtet med komplekse utfordringar hjå barn og familiar, blir behovet for det tverrfaglege ekstra tydeleg. I utviklinga av dei universelle tenestene som helsestasjon, barnehagar og skular, er godt samarbeid og kompetanseoverføring mellom tenester og fag viktig. Framtidas tenester er inkluderande og bygg på alle barn sin rett til deltaking og opplæring. Tverrfagleg kompetanse gir betre løysningar, betre bruk av ressursar og større grad av samanheng. Vi må i åra framover arbeide meir strategisk med koordinering av høg kompetente fagmiljø, samtidig som vi har ei klar fordeling av oppgåver og ansvar, som sikrar kvalitet i tenesteyting og god bruk av ressursar.
Det å møte framtida i Sula inneber også å ha fokus på den miljømessige berekraft. Levekår og folkehelse blir påverka av omkringliggande faktorar, og måten vi behandle miljøet vårt på vil på sikt få konsekvensar også korleis vi kan leve. Det å være bevisst på korleis både personleg liv og samfunnsliv påverkar omgivnaden rundt oss, er en del av både den sosiale og miljømessige berekrafta.
Med dette som bakteppe så er visjonen til kultur og oppvekst «Saman om læringsreisa»; ein visjon som er visualisert i modellen under.
LæringsreisaFrå 2017 har vi nytta metaforen Læringsreisa for dei første femten åra i livet til borna.
Metaforen bidreg til ei felles forståing og samla fokus for utviklings- og kvalitetsarbeidet i KO. Alle einingane i KO skal bestå av trygge vaksne. Dei vaksne bygger relasjonar og samarbeider tverrfagleg på ein slik måte at alle barn og unge får gode og koordinerte tenester. Barn og unge skal kjenne seg verdsett, og dei vaksne skal fungere som støttespelarar for alle barn gjennom heile læringsreisa slik at barna utviklar seg til trygge vaksne.