Informasjon til deg som bur i kommunal bustad
Som leigetakar i ein kommunal utleigebustad har du både rettar og plikter. I denne artikkelen har vi prøvd å lage ei oversikt over kva som er ditt ansvar som leigetakar og kva som er Sula kommune sitt ansvar som utleigar.
Husleige
- Om du ikkje betalar husleiga innan fristen vil du etter 15-20 dagar få eit inkassovarsel med purregebyr.
- Om du ikkje betalar inkassovarselet, går husleiga til inkasso med høgare gebyr (inkasso-omkostningar).
- Om du ikkje betaler det du skylder etter dette, risikerer du å miste boligen din.
- Ta gjerne kontakt med Økonomikontoret på telefon 70 19 91 00 eller e-post okonomi@sula.kommune.no, hvis du har spørsmål om betaling av det du skuldar.
Utsett betaling
- Du kan be om å få utsett betaling i 30 dagar inntil fire gongar pr. halvår.
- Du kan ikkje be om utsetting om du har meir enn fire ubetalte fakturaer, eller meir enn NOK 12 000,00 uteståande til Sula kommune.
- Om du har AvtaleGiro eller eFaktura må du sjølv endre forfallsdato i nettbanken.
For å søke om betalingsutsetting må du logge deg inn på Mine fakturaer. Du må logge deg på via ID-porten. Hjelp til å logge på.
- Fast depositum er for kommunal gjennomgangsbustad er 12 000 kroner, eller du må legge fram garanti for tilsvarande beløp. Det er ikkje depositum på kommunal omsorgsbustad.
- Det varierer kva som er inkludert i husleiga. Det kan for eksempel være straum, oppvarming, tv og internett. Kva som er inkludert står i husleigekontrakten din.
- Innbuforsikring er ikkje inkludert i husleiga Du kan kontakte et forsikringsselskap for meir informasjon og tilbod.
Husleige for kommunale bustadar i Sula kommune
Leigekontrakt
- Husleigekontrakta er ein avtale mellom deg som leigetakar og Sula kommune som eigar av bustaden. Kontrakten seier noko om kva for ein bustad du leiger, kor lenge leigeavtalen gjeld, og kor mykje du må betale i husleige.
- Kontrakten regulerer kva for rettigheiter og plikter du har som leigetakar. Du kan lese meir om dette i Lov om husleieavtaler (husleieloven)
- Om du misser husleigekontrakta og treng ein kopi kan du kontakte Servicetorget.
- Når leigekontrakta gjeng ut må du flytte ut alle eigendelane dine.
- Om du ønsker å halde fram med å bu i bustaden må du søke om fornying av leigeavtalen din. Gjer det i god tid før leigekontrakta gjeng ut, slik at vi får tid til å behandle søknaden din.
- Når ein leigetakar flyttar ut brukar Sula kommune eit reingjeringsbyrå til nedvask av bustaden. Faktura frå reingjeringsbyrået blir belasta leigetakar. Det kan vere lurt å gjere ein eigeninnsats, til betre bustaden er vaska før reingjeringsbyrået startar på jobben, til lågare vil det fakturerte beløpet bli.
- Du trenger ikkje å sei opp straumabonnementet ditt, det gjer vi.
- Hugs at du må sende flyttemelding til Folkeregisteret og Posten.
- Sula kommune tillet ikkje framleige av kommunale bustadar
- Om det blir tatt opp fleire medlemmar i husstanden, skal Sula kommune ha beskjed om det.
- Overtakelse av leigeforhold skal avklarast med Sula kommune
Flytte inn/ut
Du må sei opp leigekontrakta skriftleg minst 3 månader før du vil flytte. Oppseiingsfristen gjeld ikkje om leigetakar døyr, i dei tilfella må det betalast husleige til bustaden er tømt og klargjort for ny leigetakar.
Skjema for oppseiing av kommunal bustad
Dette skal du gjere når du flyttar ut
- Rydde og tømme bustaden for dine personlege eigedelar. Om du har ting som skal kastast kan du låne miljøstasjonskort til Bingsa på rådhuset. Kvar bueining kan levere inntil 600 kg blanda avfall kvart år. Du må hugse å få med kvittering frå Bingsa på det du har levert.
- Når ein leigetakar flyttar ut brukar Sula kommune eit reingjeringsbyrå til nedvask av bustaden. Faktura frå reingjeringsbyrået blir belasta leigetakar, det kan likevel vere lurt å gjere ein eigeninnsats, til betre bustaden er vaska før reingjeringsbyrået startar på jobben, til lågare vil det fakturerte beløpet bli. Vi sender deg lenke til sjekkliste for vask når vi stadfestar oppseiinga di.
- Når reingjeringsbyrået har kontrollert/vaska ned bustaden, vil tilsette frå Eigedomsavdelinga gå gjennom bustaden. Om det har oppstått skader/slitasje utover det ein kan forvente i leigeperioden, vil du kunne bli halden økonomisk ansvarleg for utbetringane.
- Nøklane til bustaden skal du levere i servicetorget på rådhuset. Om du leverer nøklane utanom opningstida, kan du legge nøklane i postkassa ved inngangen. Legg dei i ein konvolutt som du merkar med namn og adresse. Om du leverer nøklane seinare enn avtalt, må du betale husleige til og med den dagen du leverer inn nøklane. Om du har mista ein eller fleire nøklar, vil du bli fakturert 500 kroner pr nøkkel.
- Du trenger ikkje å sei opp straumabonnementet ditt, det gjer vi.
- Hugs å sende flyttemelding til Folkeregisteret og Posten.
Dersom du flytter til ein ny kommunal bustad
- Nøklane til bustanden du flyttar frå skal leverast til servicetorget på rådhuset seinast fem dagar etter at du mottok nøklar til ny bustad.
- Om nøklane ikkje er levert innan fristen, må du betale husleige for begge bustadane til nøklane er levert.
Ordensreglar og klager
Når du leiger bustad av Sula kommune pliktar du å overhalde husordensreglane som gjeld for leige av kommunal bustad. Reglane skal forhindre skade på eigedomen, samt bidra til at både du og naboane dine trivst. Som leigetakar er du også ansvarleg for dei som er på besøk hos deg.
Husordensreglar for kommunale utleigebustadar
Vedlikehald av bustaden
Om det oppstår eit problem i den kommunale bustaden du leiger, ber vi om at du sjekkar i oversikta under for å sjå om dette er noko du sjølv har ansvaret for å utbtre, før du eventuelt kontaktar oss.
- Du må erstatte all skade på eigedomen som skuldast deg og din husstand.
- Du har ansvar vedlikehald av bustaden innvendig utover normal slitasje. Du må betale for vedlikehaldet sjølv.
- Du er ansvarleg for snømåking, strøing og liknande arbeid, som for eksempel å halde arealet rundt bustaden ryddig.
- Alt vedlikehald skal utførast på ein forsvarleg og god måte.
- Du skal sørge for at bustaden til eikvar tid er i same stand som ved innflytting. Med unntak av det som skuldast alminneleg slitasje.
- Du har ansvaret for reinhald av bustaden din, og eventuell andel av fellesareal.
- Dersom ikkje anna er avtalt, er du pliktig til å vedlikehalde følgande
- Dørlåsar
- Dusjforheng
- Bytte av lyspærer
- Reinhald og skifting av filter i kjøkkenventilator.
- Du pliktar å halde sluk, avløp og rør opne . Du må sørge for å få disse opna om dei skulle gå tett. Bruk MUDIN avløpsåpner ved behov. IKKjE BRUK PLUMBO. Sjå elles informasjon under punktet tenester du må betale for.
- Du har ansvar for at røykvarslarar og brannslukkingsapparat er i stand.
- Du har ansvar for vedlikehald av kvitevarer som ikkje er integrert
- Du har ansvar for TV-apparatet ditt, og må sjølv kontakte den som leverer TV-tenester til deg.
- Du pliktar å halde bustaden oppvarma når det er fare for frost. Du er erstatningspliktig for skader ved frost som skuldast deg, eller andre i din husstand.
Komfyren virkar ikkje
- Har du sjekka om sikringa har gått? Nokre sikringsskap har ikkje kapasitet til at du kan bruke alle kokeplatene og steikomnen samtidig. Skru av alle platene og steikomnen, vipp opp sikringa. Slå på att ei og ei plate, ikkje skru alle på fullt.
- Har bustaden komfyrvakt? Om komfyrvakta pip må du trykke på knappen på komfyrvakta for å vise at du er til stades. Om du ikkje trykker på knappen, kuttar komfyrvakta straumen på komfyren din. Om det skjer må du skru av alle plater, trykke på knappen på komfyrvakta, og skru på komfyren igjen.
Video om komfyrvakt (Boligbygg Olso KF)
Følgande tenester må du betale for
- Ny nøkkel 500,00 kroner
- Innlåsing til eigen bustad på dagtid: 1 000,00 kroner
- Innlåsing til l eigen bustad på kveld/helg: 2 000,00 kroner
- Miljøgebyr for søppel/eigendelar i fellesområde: 1 000,00 kroner
- Hjelp fra oss til opning av tette sluk og avløp på dagtid: 1 000,00 kroner
- Hjelp til opning av tette sluk og avløp på kveld/helg: Faktiske kostnadar
- Hvis rørlegger må tilkallast: Faktiske kostnader
- Unødvendig brannalarm: Faktiske kostnadar
Om det oppstår eit problem i den kommunale bustaden du leiger, ber vi om at du sjekkar om dette er noko du sjølv har ansvaret for å utbetre i oversikta over, før du kontaktar kommunen.
Når vi har mottatt meldinga di, vil vi gjere ei vurdering av om dette er ei oppgåve som ligg til vaktemeistertenesta i Sula kommune, eller om det er noko du er ansvarleg for å ordne sjølv. Du vil få tilbakemelding frå oss på om dette på e-post. Om det er ei oppgåve som ligg til vaktmeistertenesta vil du også få ein E-post frå oss. Vaktemeistar vil så ta kontakt med deg fo vidare oppfølging.
Du kan melde sak til vaktmeistertenesta digitalt (FAMAC), eller ringe servicetorget på telefon 70 19 91 00.
Akutt problem
Om det oppstår eit akutt problem som kan føre til varig skade på bustaden om det ikkje blir utbetra med ein gong, for eksempel vasslekkasje, kan du ringe teknisk vakt på 900 50 777.
Skjema
Sist endra 29.03.2023 14.31